Sunday, September 23, 2012

Sukkah Soaking--hope not

My men folk got busy today and put up the sukkah.  My daughter is already planning out how she'll decorate it this year.  I'm busy inviting guests for the yom tov meals in the sukkah.  Everyone seems to have a truly positive attitude about sukkos--except for the weather forecasters.  Haven't found a forecaster anywhere who is saying anything but thunderstorms, heavy rains and cooler weather for the first days of sukkos.

Of course, those forecasters do not have a stellar record of accurate predictions, but darned if they don't somehow manage to be pretty accurate if the time period is a yom tov one.  I'm hoping that they are truly, truly wrong about next week.  After all the work and preparation, it would be nice to actually be able to use the sukkah, not just stare at it through the patio doors.  Regardless, I'm going to have to think of just how all that company will play out if it's pouring outside.  So not something I want on my to do list.

3 comments:

Malkie said...

Thankfully, the weather is B'Ydei Shamayim - literally and figuratively - not the weather forecasters. When we hear weather reports that will interfere with mitzvos (Succos, the Siyum Hashas, etc), it's a pretty clear indication that we need to DAVEN! :) Chag kasher v'sameach to all!

Anonymous said...

Malkie, do we have to kasher for Sukkot too??

Unknown said...

Dalam kesempatan kali ini ,, saya hanya ingin berbagi kebahagian ,, dan mengucapkan banyak terimah kasih kepada Nyai Ronggeng ,atas segala kerendahan hati beliau iklhas membantu kepentingan pribadi saya untuk mendapatkan pinjaman dana gaib sebesar 1 milyar sungguh awalnya saya tidak percaya dengan semua itu , tentang adanya pesugihan uang gaib yang bisa datang begitu saja dengan jumlah begitu banyak , tetapi dengan penuh keyakinan dan kepercayaan dengan syarat yang beliau sampaikan kepada saya syarat untuk mendapatkan uang gaib secara instan saya mengikuti syaran beliua dan menyerahkan sepunuhnya kepada Nyai Ronggeng sungguh sangat sangat luar biasa kemampuan beliau , dengan hanya mengirimkan identitas lengkap saya , nama , alamat , pekerjaan , no . rekening pribadi beserta mahar 1 jt 750 ribu rupiah , saya bisa terbantu dengan cepat mendapatkan pinjaman dana gaib 1 milyar Langsung cair tunai di bank Bni di Kota Bandung setelah beliau mengirim uang tersebut langsung di no rekening pribadi
Saya ,,dengan bantuan beliau sekarang saya bisa membuka sebuah usaha 2 toko buku 2 Sekaligus dan bisa mebeli rumah pribadi dan membayar hutang keluarga sebesar 300 juta dari pinjaman dari rentenir ,
saya sangat mengucapkan banyak terima kasih atas bantuan Nyai Ronggeng melaui no telpone Pribadi beliau 0852 8634 4499 saya mengucapkan banyak - banyak terima kasih... wasssalam

Atau Anda Klik Di

http://www.pesugihan-uang-balik-asli.blogspot.com/